Наше підприємство КП «Чорономорськтеплоенерго» намагається максимально полегшити і спростити процедуру здачі звітів для наших абонентів. Тому з 24.02.2020 р починає працювати сервіс для здачі звітів по тепловим лічильникам. Тепер ви можете відправити свій звіт за адресою Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript. Це максимально заощадить Ваш час і зробить процедуру здачі зручною і швидкою. Для відправки нам звіту досить написати листа на електронну пошту, де вказати наступну інформацію: До звіту обов’язково додається журнал обліку теплової енергії (відомість теплоспоживання). Звіти приймаються останні 2 робочих дні місяця. Ми і надалі будемо намагатися спрощувати наше спілкування з абонентами і робити його комфортним і приємним.
Відносини між виконавцем послуг з постачання теплової енергії та споживачем регулюється рядом Законів України, постанов Кабінету Міністрів, наказами Мінрегіону, рішеннями місцевих органів самоврядування, такими як Закон України від 09.11.2017 № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» (Далі – ЗУ «Про ЖКП»), Закон України від 22.06.2017 № 2119-VIII «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», «Правила надання послуги з постачання теплової енергії», затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 830, та інші. Дійсно, виходячи з пункту 4 статті 3 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», «Вузли комерційного обліку належать на праві власності власнику (є спільною сумісною власністю співвласників) будівлі». Згідно пункту 1 статті 6 цього ж Закону, «Обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку здійснюються оператором зовнішніх інженерних мереж–«КП «Чорноморськтеплоенерго»», – відповідно до цього Закону з урахуванням вимог Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність"».
Обслуговування вузлів обліку – черговий огляд, опломбування/розпломбування, періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), ремонт засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку, забезпечення дистанційної передачі результатів вимірювання (за наявності), ремонт та заміна допоміжних засобів вузла обліку, а за згодою власника (співвласників) будівлі також охорона або страхування вузла обліку, згідно пункта 10 статті 1 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».
Обов’язок про заміну вузла комерційного обліку покладено на оператора зовнішніх інженерних мереж першою ж частиною статті 6 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання». Її вже було цитовано вище в контексті обслуговування, але ще раз наголошуємо, що заміна вузлів комерційного обліку здійснюються оператором зовнішніх інженерних мереж відповідно до цього Закону з урахуванням вимог Закону України від 05.06.2014 № 1314-VII «Про метрологію та метрологічну діяльність». Більше того, оператори зовнішніх інженерних мереж зобов’язані формувати і підтримувати в наявності обмінний фонд вузлів комерційного обліку, аби в разі необхідності їх замінити. Для відшкодування споживачами цих витрат вводяться внески на заміну вузлів.
Розмір внесків за встановлення комерційних вузлів обліку визначається окремо для кожної будівлі і розподіляються пропорційно до кількості приміщень, які є самостійними об’єктами нерухомого майна. Але, житлові будинки міста вже обладнані вузлами обліку теплової енергії. Тому, КП «ЧТЕ» внески за встановлення не вводяться. Вузли обліку з різних причин виходять з ладу та потребують ремонту й обслуговування. Деякі складові вузла обліку заміняються. Ці роботи виконуються за рахунок плати (внесків) споживачів за обслуговування (в тому числі періодичну повірку) та заміну вузла комерційного обліку. Таким чином, якщо вузол комерційного обліку встановлено мешканцями, за бюджетні кошти чи за кошти КП «ЧТЕ» – внесок за встановлення не нараховується. Нараховуються лише внески за обслуговування (в тому числі періодичну повірку) і заміну вузла комерційного обліку.
Розмір залежить від діаметру теплового вводу (це впливає на вартість самого приладу та його комплектуючих; відповідно, і на розмір витрат на обслуговування), кількості приладів обліку встановлених в будівлі та кількості приміщень в цієї будівлі. Внески розраховані відповідно до «Методики визначення розміру внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку та їх розподілу між споживачами комунальних послуг, власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання», затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.06.2018 № 129. Розмір внесків за обслуговування вузла комерційного обліку визначаються з розрахунку на один рік для кожного будинку і в разі необхідності коригується щороку. Розрахунковим періодом для оплати внесків є квартал. В платіжках за серпень 2020 року з'явилися окремі рядки із зазначенням розміру внесків за обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку теплової енергії за III квартал 2020 року. Наголошуємо, що внески на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку не є платою за абонентське обслуговування. Плата за абонентське обслуговування – згідно пункту 11 статті 1 ЗУ «Про ЖКП», – платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг у багатоквартирному для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а у випадках, визначених цим Законом.
На виконання вимог ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання було розрахувано розмір внесків за обслуговування та заміну встановлених вузлів комерційного обліку теплової енергії для кожного будинку, які було затвержено рішенням виконавчого комітету Чорноморської міської ради від 03.09.2020 № 165.
Відповідно до вимог ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», що набрав чинності 02.08.2017, із складових тарифів на послуги з постачання теплової енергії та гарячої води було вилучено витрати на обслуговування вузлів обліку теплової енергії та гарячої води, тому джерела відшкодування витрат повірки (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), ремонт засобів вимірювальної техніки, опломбування та розпломбування вузлів обліку підприємство немає. Однак, покладаючи на оператора зовнішніх інженерних мереж обов’язки про встановлення, обслуговування і заміну вузлів комерційного обліку, згідно показників яких відбувається нарахування за надані послуги з теплопостачання, законодавець дає оператору механізм відшкодування коштів на здійснення таких заходів – внески. При цьому, останнім абзацом частини 1 статті 6 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» чітко визначено, що оператор зовнішніх інженерних мереж спрямовує отримані кошти за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку на окремий рахунок та використовує виключно на ці цілі. Тож введення додаткових розрахункових рахунків в платівках – це вимога Закону.
Так, частиною 12 статті 3 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» передбачено, що при нарахуванні внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку застосовується законодавство про соціальні нормативи користування комунальними послугами. При цьому, змінами до Постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2020 № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування», що при відшкодуванні витрат оператора, пов’язаних із встановленням, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку споживачам комунальних послуг та власникам (співвласникам) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, у відповідній будівлі, які сплачують внески, надаються пільги і субсидії. Відтак, виконуючи ці нормативи КП «Чорноморськтеплоенерго» своєчасно передає органам соціального захисту населення, крім відомостей про розмір платежів за комунальні послуги, відомості про розмір внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку з метою забезпечення соціального захисту відповідних категорій громадян.
За результатами аналізу порушених питань, з якими зверталися громадяни, а також підприємства галузі до Міністерства у 2018 році, та враховуючи законодавчі зміни, які відбулися останнім часом у житлово-комунальній сфері, Департамент економіки систем життєзабезпечення надає роз’яснення щодо здійснення та оплати робіт, пов’язаних з обслуговуванням вузлів обліку води та теплової енергії. До прийняття Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі – Закон), який набрав чинності 02.08.2017, частиною четвертою статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» було передбачено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Отже, підприємства – виконавці комунальних послуг повинні були включати відповідні витрати до тарифів на комунальні послуги та виконувати роботи з періодичної повірки, обслуговування та ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, як того вимагав Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Також, за рахунок тарифів здійснювалася повірка будинкових засобів обліку води та теплової енергії, які були у власності та/або перебували в користуванні підприємства. З дня набрання чинності Законом (тобто, з 02.08.2017) змінено підходи до обліку комунальних послуг, а також вимоги до встановлення та обслуговування засобів обліку води та теплової енергії (як квартирних, так і будинкових). По-перше, Законом внесено зміни до статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Наразі абзацом третім частини четвертої статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» передбачено, що періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку, встановлених відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання». Тобто, на сьогодні не передбачено вимог щодо здійснення періодичної повірки, обслуговування та ремонту засобів обліку, що є власністю споживачів, за рахунок тарифів на теплову енергію і комунальні послуги. По-друге, згідно з вимогами пункту 7 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг та органам місцевого самоврядування доручено протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону: Слід уточнити, що за визначеннями, наведеними у статті 1 Закону: вузол комерційного обліку – це вузол обліку, що забезпечує загальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлі, її частині (під’їзді), обладнаній окремим інженерним вводом; вузол розподільного обліку – це вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів. При цьому, встановивши вимогу щодо виключення із тарифів відповідних витрат з періодичної повірки вузлів обліку, частиною першою статті 6 Закону передбачено, що витрати оператора зовнішніх інженерних мереж на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (їх складових частин) відшкодовуються споживачами відповідної комунальної послуги, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати виконавцю комунальної послуги внесків на обслуговування та заміну вузла комерційного обліку. У разі якщо виконавець комунальної послуги не є оператором відповідних зовнішніх інженерних мереж, він зобов’язаний перераховувати сплачені споживачами та власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, внески на обслуговування та заміну вузла комерційного обліку оператору зовнішніх інженерних мереж відповідно до договору. Обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку здійснюються оператором зовнішніх інженерних мереж відповідно до цього Закону з урахуванням вимог Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Оператори зовнішніх інженерних мереж зобов’язані формувати і підтримувати в наявності обмінний фонд вузлів комерційного обліку. Загальний обсяг коштів за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку розраховується операторами зовнішніх інженерних мереж. Розміри внесків для споживачів комунальних послуг та власників (співвласників) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, встановлюються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад для споживачів комунальних послуг відповідної територіальної громади. Так, оператори зовнішніх інженерних мереж під час визначення розміру внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку та їх розподілу між споживачами, а також виконавчі органи сільських, селищних, міських рад під час встановлення відповідних внесків застосовують прийняту на виконання вимог Закону Методику визначення розміру внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку та їх розподілу між споживачами комунальних послуг та власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, затверджену наказом Мінрегіону від 05.06.2018 № 129 та зареєстровану в Міністерстві юстиції України 26.06.2018 за № 754/32206. Разом з тим звертаємо увагу, що частиною другою статті 6 Закону визначено, що обслуговування та заміна вузлів розподільного обліку/приладів – розподілювачів теплової енергії здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором. Виконавець комунальної послуги або інша особа, що здійснює розподіл обсягів комунальних послуг, забезпечує функціональну перевірку приладів – розподілювачів теплової енергії. Порядок, періодичність такої перевірки визначаються договором між споживачем та виконавцем послуги або іншою особою, що здійснює розподіл обсягів комунальних послуг. Періодична повірка засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку здійснюється згідно з міжповірочним інтервалом, зазначеним у технічному паспорті на цей засіб, але не менш як один раз на шість років для засобів механічного типу та не менш як один раз на дев’ять років для засобів інших типів. Внесеними згідно з підпунктом 9 пункту 8 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 09.11.2017 № 2189 «Про житлово-комунальні послуги» змінами до статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», які вводяться в дію з 01.05.2019, буде передбачено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, буде здійснюватися за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором, а у разі укладення співвласниками багатоквартирного будинку індивідуальних договорів про надання відповідної комунальної послуги періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) таких вузлів обліку забезпечується виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування, встановленої відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі - Закон), КП «ЧТЕ» є оператором зовнішніх інженерних теплових мереж з постачання теплової енергії. На даний час вузлами комерційного обліку теплової енергії обладнані всі житлові будинки, що приєднані до мереж КП «ЧТЕ». В обов’язки оператора зовнішніх інженерних теплових мереж входить встановлення, обслуговування, заміна та повірка вузлів комерційного обліку теплової енергії. За проведення цих робіт, згідно Закону, споживачі сплачують внески. Розмір внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку визначається окремо для кожної будівлі, виходячи з планованих витрат оператора зовнішніх інженерних мереж на обслуговування відповідних вузлів комерційного обліку теплової енергії та їх складових частин. Витрати включають в себе: -періодичну повірку (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), опломбування/ роз пломбування; -ремонт засобів вимірювальної техніки, які є складовими частинами вузла обліку; -забезпечення дистанційної передачі результатів вимірювання; -ремонт та заміна складових частин вузла обліку пошкоджених третіми особами; -при узгодженні співвласників будівлі також витрати пов’язані з охороною та страхуванням вузла обліку тепла. КП «ЧТЕ» звертається до власників (співвласників) будівель з метою визначення потреби в охороні та (або) страхуванні вузлів комерційного обліку теплової енергії. Свої рішення просимо направити через відповідальних осіб житлових будинків до КП «ЧТЕ» на адресу Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript.
Як приклад візьмемо вул. Хантадзе будинок 10 Навантаження проектне 0,09959428 Гкал/час Опалювана площа будинку 1536,2 м2 Вжили тепла 24,2 Гкал (0,015751 Гкал/1м2) Розрахунок Абонплата дома 0,09959428 Гкал/час x 42190,60 грн / Гкал/час = 4201.94 грн за 1 м2 4201,94 : 1536,2 = 2,74 грн за 53 м2 53 x 2,74 = 144,97 грн Умовно-змінна 53м2 x 0,015751 x 1153,35 = 962,82 грн Разом до оплати = 1107,79 грн
P/р UA743288450000026009300166558 (плата за послугу теплопостачання) у ПАТ «Державний Ощадний банк України» ТВБВ №10015/0510 філії Одеського управління МФО 328845 Р/рахунок UA503281680000026003000002018 (внески за обслуговування вузлів комерційного обліку) у ПАТ «Морський транспортний банк» Р/рахунок UA413281680000026002000002020 (абонентське обслуговування) у ПАТ «Морський транспортний банк»
Відкрити батареї Відкриті радіатори дозволяють підвищити температуру в приміщенні на 1-3 градуси. Для максимального результату необхідно: Це проста технологія, яка полягає в установці теплоізолюючого матеріалу (алюфом, пінофол, спінений поліетилен або рулонний пінопласт) та екрану (алюмінієва фольга) на стіну за радіатором. Суть методу полягає в тому, що тепловий екран перешкоджає проникненню тепла на зовнішню стіну та відбиває його. Заміна радіаторів Радянські чавунні батареї менш ефективні, ніж сучасні радіатори. Алюмінієві радіатори мають поверхню тепловіддачі більшої площі, меншу інертність, і сам алюміній краще проводить тепло (коефіцієнт теплопровідності в 4 рази вище, ніж у чавуну). Заміна чавунного радіатора дозволяє підвищити температуру у приміщенні на кілька градусів. Утеплення зовнішніх стін Це заощаджує до 50% тепла. Найкраще не обмежуватися утепленням лише власної ділянки фасаду, а кооперуватися із сусідами та проводити утеплення всього фасаду повністю. Утеплені зовнішні стіни мають подвійну перевагу. Вони зберігають як тепло взимку, так і прохолоду влітку. Крім того, якщо будинок панельний, під час цих робіт можна закрити та герметизувати шви між панелями. Утеплення вхідних та міжкімнатних дверей Досить поширений спосіб, який може суттєво знизити тепловтрати, якщо у квартирі є протяги. Через протяги може губитися до 20% тепла у приміщенні.
До уваги споживачів, що мають пільги. Прийнято постану про змінення норм споживання пільговим категоріям громадян... >>http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=249005371<<
За тепловими лічільниками розрахунок пільгових об'ємів споживання тепла виконується згідно постанови (нижче) = 0,0548*0,309*31,5кв.м=0,5333958Гкал, де 0,0548 Гкал на 1 кв. метр опалюваної площі на місяць ; 0,309 корегуючий коефіцієнт (16 поверхів будинок область Одеська); 31,5 - норма опалювальної площі на 1 пільговика. Загальна кількість тепла, що спожита Вашим будинком розподіляється по абонентам Вашого будинку пропорційно оплювальній площі. 0,5333958 Гкал -нараховується плата з урахуванням пільг, решта за тарифом для населення 576,55 грн за 1 Гкал. >>>Постанова від 6 серпня 2014 р. № 409<<<
Отримати субсидію дуже просто Подаються лише 2 документи (заява та декларація) Документи можна надіслати поштою або надати особисто до УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ Зняті всі можливі обмеження Не потрібно указувати розмір доходу. Обов'язково вказується лише ідентифікаційний номер, а для працюючих - місце роботи. Субсидия призначається на 12 місяців, з місяця звернення. Особи, які оформлять субсидії, будуть мати право на отримання міської адресної соціальної гарантії Звертайтесь саме зараз до управління соціальної політики За адресою: м.Черноморськ, вул. Хантадзе, буд. 8-А, каб. №1 Детально за телефоном: 2-56-31 З метою поліпшення матеріального становища, захисту малозабезпечених верств населення м.Чорноморськ і на підставі рішення «Про надання адресної соціальної допомоги, адресних соціальних доплат та додаткових соціальних гарантій малозабезпечених громадян м.Чорноморська» на 2012р. з коштів бюджету міста була виділена сума в розмірі 776 000,00 грн. малозабезпеченим громадянам та отримувачів субсидій.
Договір на теплопостачання припиняє свою дію у випадках: Припинення дії договору не звільняє споживача від обов'язку повної оплати спожитої теплової енергії та відповідальності, встановленої цим договором. Договір на теплопостачання вважається пролонгованим на той самий строк, якщо за місяць до закінчення терміну його дії не буде письмово заявлено однією із Сторін про його припинення.
При намірі виконати роботи по заміні або реконструкції обладнання яке змонтовано на оглядовій площадці необхідно демонтувати встановлене обладнання на оглядовій площадці і виконати монтаж даного обладнання на димовій трубі відповідно до наданого проекту реконструкції (шляхом використання стяжних стрічок тощо).
Щорічно у міжопалювальний період споживачі, які отримують тепло від КП «ЧТЕ», зобов'язані підготувати власне теплове господарство та отримати Акт готовності до опалювального сезону. Для отримання Акту готовності до опалювального сезону необхідно виконати такі роботи:
Для заміни водомірів гарячого водопостачання або їх ремонту, а також під час ремонту або заміни трубопроводу гарячої води, на якому встановлено водомір, абоненту необхідно звернутися до КП «ЧТЕ» з письмовою заявкою про зняття пломб із водоміру. Після виконаних робіт обов'язково викликати представника КП "ЧТЕ" з письмовою заявкою або по телефону для опломбування водоміра.
Приєднання до теплових мереж КП "ЧТЕ" здійснюється власником на основі Договору про приєднання до теплових мереж, який укладається між Власником та Замовником